Już od prawie dwóch lat funkcjonują nowe zasady w zakresie postępowania upadłościowego wobec osób nieprowadzących działalności gospodarczej (tzw. upadłość konsumencka).
Nowelizacja ustawy Prawo upadłościowe i naprawcze miała na celu ułatwienie składania wniosków o ogłaszanie upadłości konsumentów jak również zawierania układów z wierzycielami. Dyskusyjne jest czy udało się osiągną te cele. Nie mniej jednak warto mieć świadomość istnienia takiego mechanizmu.
Zachęcamy do zapoznania się z praktycznym poradnikiem przygotowanym przez Członków Zespołu Ministra Sprawiedliwości ds. nowelizacji Prawa upadłościowego i naprawczego.
Broszura w przystępny sposób odpowiada na pytania:
- jakie są konsekwencje postępowania upadłościowego wobec konsumenta?
- kto i kiedy może złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej?
- jak przebiega postępowanie upadłościowe wobec konsumenta?
- jakie dokumenty zgromadzić i jak złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości?
- czym jest plan spłaty i jak zawrzeć układ ze swoimi wierzycielami?
- do którego sądu należy złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości?
Pełną wersję poradnika przygotowaną przez Ministerstwo Sprawiedliwości można pobrać w tym miejscu. Zachęcamy do lektury.